1899 – 1931 Początki Audi Automobilwerke GmbH

>>> Posted by Admin - 22/02/2014

Już pisałem na stronie tutułowej na jaki dzień datuje sie powstanie firmy ale może ktos nie zauważył. Augist Horh oraz Karl Benz w Kolonii dnia 14 listopada 1899 otworzyli firmę Horh której celem było produkcją ekskluzywnych samochodów osobowych.Jednak już W 1902 roku produkcję przeniesiono do Reichenbach, a w 1904 roku do Zwickau. Rok w 1909 to olbrzymie kłopoty finansowe August Horch odchodzi z firmy i zakłada nowe przedsiębiorstwo przedsiębiorstwo o nazwie August Horch Automobilwerke GmbH. Paradoks wydażył się później sąd zakazał używać używać w nazwie Horch przez przypadek młody chłopiec syn znajomego który był biegły w łacinie i przetłumaczył to słowo które brzmi audi. Tak powstała firma w roku firmę 25 kwietnia 1910 roku Audi Automobilwerke GmbH. W lipcu 1910 roku fabryke opuszcza pierwszy samochód o nazwie Audi. W roku 1910 to dwa udane modele A 10/22 KM (16 kW) Sport – Phaeton, Audi Typ B 10/28 KM. Firma zaczęła produkcję samochodów z silnikiem rzędowym A o pojemności 2612cm3, 3564 cm3, 4680cm3,i 5720cm3. Już wtedy Audi wiodło prym w wyścigach i rajdach samochodwych. Czternaście lat temu powstaje sześciocylindrowy motor Audi – Typ M o pojemności 4655 cm3.

Cztery pierście - jak powstało logo Audi

>>> Posted by Admin - 22/02/2015

Początek koncernu Audi nie wygladał tak kolorowo jak dziś w 1928 globalny kryzys światowy spowodował że firma został przejęta przez DKW a w latach 1932 częścią Auto Union łącząc się z zakładami Horch i Wenderer. Cztery podomioty symbolizują cztery połączone pierścienie które do dziś są logo Audi.

Wybuch II wojny światowej zatrzymał dynamiczny rozwój firmy i jak wszystkie podmioty o podobnym profilu działalności został przekształocony w fabryke produkująca broń dla wojska III Rzeszy. Przez lata wojenne w fabryce pracowali robotnicy przymusowi oraz więźniowie nazistowskich obozów koncentracyjnych.

Po II wojnie światowej

>>> Posted by Admin - 22/02/2015

Lata 1945 - 1968 Audi po II wojnie światowej. Fabryki Audi przed druga wojną swiatową znajdowały się we wschodniej części Niemiec które po wojnie znajdowały się w sowieckiej strefie wpływów w byłym NRD. Po odbudowie kraju i fabryk w 1958 roku został wyprodukowany pierwszy Trabant. Jednak po stronie zachodniej w RFN 1949 to rejestracja firmy Auto Union AG której siedziba mieściła się Ingolstad. Wielu pracowników osiedliło się w tym mieście którzy wcześniej pracowali w fabryce w Zwickau i podjęli na nowo prace produkując samochody pod nazwą DKW.

W 1958 roku Daimler-Benz AG przejmuje 87% kapitału akcyjnego Auto Union a rok później juz jest posiadaczem 100% akcji. to przejecia miało posłużyć rozwojowi firmy jednak tak się nie stało. W 1964 roku inny koncern samochodowy przejmuje 100% akcji Auto Union jest nim Volkswagen. W 1968 rok były pracownik firmy Daimler Benz nijaki pan Ludwik Krauz pokazuje projekt nowego samochodu Audi 100 dyrektor jest tak zachwycony że zgadza się na jego produkcję.

W 1969 roku dochodzi do fuzji dwóch firm motoryzacyjnych Auto Union GmbH z NSU AG Neckarsulm. . W styczniu 1971 roku w reklamach pojazwia się hasło Vorsprung durch Technik co w tłumaczeniu na język Polski znaczy przewaga dzięki technice. Hało towarzyszyło kampani promocyjnej NSU Ro 80 w którym zamontowany był silnik Wankla. Jednak w momencie rozpoczęcie produkcji modelu Ro 80 zaprzestano używania nazwy NSU. W tym momencie firma Volkswagen posiada 99,5% akcji Audi.